Projekt InoTeZ – Inovativno s tehnologijo do znanja je bil izbran v okviru razpisa »Vključevanje uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v visokošolskem pedagoškem procesu«, ki ga je razpisalo Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo RS. Razpis se je izvedel v okviru »Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020«.
Operativni program spodbuja prožne oblike učenja in podpira kakovostno karierno orientacijo šolajoče se mladine na vseh ravneh izobraževalnega sistema (Cilj: 10.1.3). Projekt InoTeZ se v večjem delu financira iz sredstev Evropskega socialnega sklada (80 %), razliko pa priskrbi Slovenija. Podobna projekta se izvajata tudi na Univerzi v Ljubljani in Univerzi v Mariboru.
Aktivnosti projekta InoTeZ je UP začela izvajati maja 2017, zaključila pa jih je septembra 2020. V tem času je projektna skupina, v katero so bili vključeni predstavniki vseh pedagoških članic UP, vzpostavljala pogoje, ki bodo učiteljem in študentom omogočili bolj učinkovito uporabo informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) v pedagoškem procesu. Osnovni cilj projekta je bila vzpostavitev enotne tehnične in pedagoško-didaktične podpore pri uporabi IKT, ki bo visokošolskim učiteljem, sodelavcem in študentom na razpolago tudi po zaključku projekta. Z večjim in bolj smiselnim vključevanjem IKT v pedagoški proces spodbujamo sodoben in na študenta osredinjen proces učenja in poučevanja.
V času projekta smo naredili posnetek stanja s tehničnega in pedagoško-didaktičnega vidika. Na osnovi posnetka stanja in proučevanja sodobnih tokov na področju visokošolskega izobraževanja je projektna skupina pripravila minimalne tehnične in pedagoške standarde za e-učilnice ter spodbudila razpravo o strategiji UP na področju kombiniranega učenja in poučevanja. V okviru projekta smo organizirali tudi izobraževalne delavnice za učitelje o smiselni uporabi IKT v pedagoškem procesu. Oblikovali smo tudi prosto dostopna učna gradiva in navodila za uporabo digitalnih učnih tehnologij in jih ponudili vsem zainteresiranim učiteljem na portalu Odprta UP (https://odprtaup.upr.si/). Vsa tri leta trajanja projekta smo organizirali tudi Lastovke UP (prvi dve sta se odvijali v tednu odprtega izobraževanja (https://www.openeducationweek.org/), kjer smo izmenjevali dobre prakse pri uporabi IKT v pedagoškem procesu. Posnetki zadnje konference Lastovke 2020, ki so bile posvečene učenju in poučevanju v času pandemije COVID-19, so dostopne na portalu Odprta UP.
Koordinatorica projekta: dr. Viktorija Florjančič (UP Fakulteta za management)
Člani projektne skupine:
2017-18: dr. Boštjan Žvanut in dr. Patrik Pucer (UP Fakulteta za vede o zdravju), mag. Šarolta Godnič Vičič (UP Fakulteta za turistične študije – Turistica), dr. Branko Kavšek (UP Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijsko tehnologijo), dr. Jernej Vičič (UP Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijsko tehnologijo, IAM), dr. Dejan Hozjan (UP Pedagoška fakulteta) in dr. Stanko Pelc (UP Fakulteta za humanistične študije, UP Pedagoška fakulteta), Marta Alberti (Služba za raziskovalno in razvojno dejavnost).
2018-19: dr. Boštjan Žvanut in dr. Patrik Pucer (UP Fakulteta za vede o zdravju), mag. Šarolta Godnič Vičič in Saša Planinc (UP Fakulteta za turistične študije – Turistica), dr. Jernej Vičič (UP Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijsko tehnologijo, IAM), dr. Stanko Pelc (UP Fakulteta za humanistične študije, UP Pedagoška fakulteta), Damjan Muhič (Služba za podobo UP), Oton Lahajnar (Služba za raziskovalno in razvojno dejavnost).
2019-20: dr. Boštjan Žvanut in dr. Patrik Pucer (UP Fakulteta za vede o zdravju), mag. Šarolta Godnič Vičič in Saša Planinc (UP Fakulteta za turistične študije – Turistica), dr. Jernej Vičič (UP Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijsko tehnologijo, IAM), dr. Stanko Pelc (UP Fakulteta za humanistične študije, UP Pedagoška fakulteta), Damjan Muhič (Služba za podobo UP), Tjaša Kranjec (Služba za raziskovalno in razvojno dejavnost) in Aleš Oven (Rektorat UP).
Trajanje projekta: 2017-2020
Projekt sta financirala: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport ter Evropski socialni sklad Evropske unije
—
Fotografija: CC-BY jcomp / Freepik

